Praktisk information

Opdateret 25. juni 2021, 11.00

Click here for English.

Kære frivillig

Vi er enormt glade for, at du er med på holdet som frivillig til EM på hjemmebane!
Herunder finder du en række praktiske informationer.

Vi har samlet en række slides, som du bedes kigge igennem her.
Praktisk information

Mødetid
I frivillig appen (UEFA V.app) finder du en oversigt over dine vagter. Download den fra App Store og Google Play.
Her vil det fremgå, hvornår din vagt begynder, og hvornår den slutter.

Har du login-problemer bedes du udfylde denne formular, så kontakter UEFA dig direkte for at løse problemet.

Er du forhindret i at møde på vagt
Klik på vagten og 'I can't make it' i appen - så ringer du til os.
Eller send os en SMS på 3080 1405 eller 5035 5608.

Mødesteder

Frivillige omkring Parken (Venue frivillige):
Idrætshuset
COP Stadium
Gunnar Nu Hansens Plads 7
2100 København Ø

Frivillige omkring Ofelia Plads (Host City frivillige):
Skuespilhuset
COP Host City
Sankt Annæ Pl. 36
1250 København

Frivillige omkring Lufthavnen (Venue + Host City frivillige):
Københavns Lufthavn
COP Airport CPH
Information i Terminal 3, Lokale T3.03.013

Frivillige i Fleet Compound
COP Fleet Compound
Fleet Compound
Park Allé 356
2605 Brøndby

Frivillig på hotel
COP HQ Hotel
Radisson Collection Royal Hotel.
Hammerichsgade 1
1611 København.

Covid-19
Alle frivillige skal kunne fremvise et gyldigt coronapas, når de møder på vagt.

Er du fritaget for coronatest og coronapas pga. medicinske, fysiske eller psykiske årsager og dermed ikke kan lade dig teste, bedes du gør os opmærksom herpå.

Testcentre
Du finder det nærmeste testcenter samt åbningstider her: https://www.regionh.dk/Sider/kort.aspx

Bliver du testet positiv for corona-smitte
Vi vil meget gerne høre fra dig, hvis du bliver testet positiv for coronasmitte.
Dette vil hjælpe os med at reducere risikoen for et større smitteudbrud blandt frivillige.  

Mundbind/visir
DBU og UEFA stiller engangsmundbind til rådighed, mens du er på vagt. Du kan også vælge at bruge visir, mens du er på vagt. Dette stiller vi ikke til rådighed. Er du fritaget for at bære mundbind eller visir, bedes du gøre os opmærksom herpå samt bære synligt badge for fritagelsen.

E-learning
Venue-frivillige i og omkring Parken kan tilgå UEFA's e-learning platform her
Host City-frivillig i og omkring Ofelia Plads og ude i København kan tilgå UEFA's e-learning platform her. (har du ikke modtaget link fra UEFA til e-learning, kommer næste update den 1/6).

Login er det samme som til V.appen. 

Transport og parkering
Der er meget få parkeringsmuligheder både omkring Parken samt ved Ofelia Plads. Vi anbefaler derfor, at du tager cyklen eller offentlig transport i forbindelse med, at du skal på vagt. Desuden gør vi opmærksom på, at vi ikke har mulighed for at dække udgifter til hverken transport eller parkering i forbindelse med EURO 2020.
Venue frivillige har et tog-ikon på deres akkrediteringskort. Dette giver IKKE mulighed for at køre gratis med toget.

Uniformer
Alle frivillige modtager en frivilliguniform fra Adidas. 

Host City uniformer afhentes på 1. salen i frivilligcentret i Skuespilhuset på Sankt Annæ Plads 36.
Venue frivillige af
hentes i Frivilligcenteret på 1. sal i Idrætshuset, Gunnar Nu Hansens Plads 7, 2100 København Ø.

Pas godt på din uniform, da der ikke er mulighed for at erstatte mistede dele.
Vi bytter forkerte størrelser så længe lager haves.

Akkreditering (Host City)
Akkrediteringerne hentes i forbindelse med 1. vagt i på 1. salen i frivilligcentret i Skuespilhuset på Sankt Annæ Plads 36.
Akkrediteringskortet er personligt og må ikke deles med andre. Du skal hente din akkreditering inden din første vagt.
Du skal medbringe billede ID eller sundhedskort for at få udleveret din akkreditering. 

Akkreditering (Venue)
Alle frivillige skal akkrediteres i forbindelse med UEFA EURO 2020.
Akkrediteringskortet er personligt og må ikke deles med andre. Du skal hente din akkreditering inden din første vagt.

Medbring det ID, som du tidligere har angivet til os (formentlig pas). Det er vigtigt, at det er det samme ID, som du tidligere har angivet til os, ellers vil du ikke have mulighed for at få din akkreditering udleveret.
Husk også at medbringe tilsendte bekræftelsesmail/SMS. Mister man sin akkreditering, vil man blive opkrævet et beløb svarende til 150 euro.

Akkrediteringcentret ligger i Idrætshuset, Gunnar Nu Hansens Plads 7, 2100 København Ø.

Du behøver ikke medbringe en coranatest ved udelukkende afhentning af akkreditering. 

Åbningstider Akkrediteringscentret Idrætshuset:
22/06-26/06: 08.00-12.00 og 13.00-16.00 
...
27/06-27/06: 08.00-12.00 og 13.00-20.00
...
28/06-28/06: 08.00-12.00 og 13.00-19.00
...
29/06-29/06: 08.00-12.00 og 13.00-16.00

EPA: (kun venue frivillige)
Udover den personlige akkreditering skal du hver gang, at du skal på vagt, fremvise en gyldig EPA (Epidemiological Acknowledgement Form). Denne skal udfyldes senest 15 minutter, inden din vagt begynder.

Link til EPA'en er her.

Sikkerhed og Covid-19 procedurer: (kun venue frivillige)
For at få udstedt din akkreditering skal du gennemgå UEFA General Safety & COVID-19 Procedures Briefing.

Klik her for at gennemgå UEFA General Safety & COVID-19 Procedures Briefing.

Du har fået link hertil tilsendt fra fame@uefa.com.

Mailen ser således ud.

Forsikring
Når du er på vagt i forbindelse med at være frivillig til EM på hjemmebane, er du dækket af DIF’s ulykkesforsikring. Skulle uheldet være ude, bedes du kontakte din nærmeste manager eller frivilligteamet.

Mad og drikke
Du får mad og drikke, mens du er på vagt. I V.appen kan du se din Meal Voucher, som gælder for et måltid.
Har du nogle allergerier eller andet vi skal tage højde for, så udfyld gerne nedenstående.

Presse
Henvender pressen sig til dig, bedes du henvise dem til EURO 2020 teamets presseafdeling.

Med venlig hilsen
EURO 2020 Frivilligteamet